VIKTIGT!!!

Heej!
Jag ville bara på minna alla som har en lång hårig hund eller en men " in tryckt " nos att vara försiktiga nu när det är så varmt ute! Ta inte era långa e.m promenader utan gå bara ut så att de får göra sina behov. Sen när det bli svalare kan ni ta era långa promenader. Glöm INTE vatten om ni ska bort med hunden när det är som varmast. Om nu ni märker att er hund har det jobbigt kanske flåsar jätte mycket så kyla ner dom med vatten det är det snabbaste sättet att få den kall igen. Om ni ska bort någon stans så kan ni ju ta med en våt handuk och lägga på ryggen på hunden. Det är också ett sätt att få hunden nerkyld. Jag själv har en lång hårig hund som vi klipper på sommarn så att hon inte ska få det jobbigt och min moste har en Fransk Buldogg som inte får ta sin långa promenad när det är varmt ute. Jag ville bara påminna er om det.. Har nämligen sätt några göra misstaget och blir så arg! Glöm inte heller om ni lämnar hunden i bilen att rutan måste vara ner vevad!! Om ni inte vill göra det så mycket med ena för att ni är rädda at hunden ska "hoppa" ut så veva ner alla lite istället. Och ni MÅSTE ha vatten där inne!! Det blir som en jävla bastu i bilen. Och det ses som djur plågeri om ni inte gör det så ni kan få böter för det... Som sakt ville bara påminna..

//yasse..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0